EL este un nenorocit!

13 05 2010

Sursa: blaues-kreuz.de

Toti condamnăm beţivii. Când vedem un asemenea om (căci tot fiinţă umană rămâne, indiferent de ce vicii ar avea), automat ne raportăm la acesta: noi suntem mai buni, mai cumpătaţi , mai credincioţi. Într-un cuvant, ne considerăm „superiori”. Dar oare chiar aşa este?

Nici toti au dobândit acest viciu de plictiseală sau ca sa aibă un hobby. Nu, majoritatea au ajuns în această condiţie depravată în urma unor probleme din viaţa personală, din cauza obişnuinţei mai rar. Într-o zi mă plimbam prin oraş cu un prieten şi coleg de clasă de-al meu şi  ne-am aşezat pe o bancă în parc.

Nu a trecut mult timp, că a şi venit un domn mai prost îmbrăcat şi cu o plasă jerpelită după el, cerându-ne respectuos dreptul de a se aşeza lângă noi. Recunosc că şi eu mă încadrez în categoria omului tipic, deci doream să plec. Pritenul meu a stat însă la discuţii cu el şi am început şi eu să schimb nişte vorbe cu el după un timp.

Povestea sa? Prin anii ’80 s-a mutat în Oradea dintr-un sat din judeţul Bihor împreună cu toată familia şi a lucrat de atunci la Electrica SA, până a fost disponibilizat din cauza crizei. Este inginer electro-chimist, iar ei au fost printre primii restructuraţi. În prezent trăieşte din ajutorul de şomaj şi dintr-o pensie mică de handicapat: o formă de schizofrenie paranoică care-l face să devină violent şi să-şi imagineze lucruri în timpul crizelor. Cum a căpătat această boală? Faptul că a primit de la o mătusă de-a sa din SUA 50.000 euro mai demult, pe care i-a împrumutat rudelor din bunătate, în loc să -şi termine casa şi să cumpere la fiu maşină, iar aceştia nu i-au dat înapoi nici până azi în întregime, a contribuit.

Fiul este pastor reformat, iar la nunta sa de acum doi ani, tatăl a plâns, deoarece vedea în noră o femeie rea, însă copilul nu i-a împărtăşit viziunea, orbit fiind probabil de dragostea pentru ea. Când m-am întâlnit cu el era foarte supărat deoarece era certat cu odrasla sa: purta telefonul la gât tot timpul, poate-l sună ca să se împace…îmsă asta nu se întâmpla niciodată. Deşi cu fiul axat pe religie, el este totuşi ateu. Probabil experienţele negative din viaţa sa l-au adus în această stare religioasă.

Peste câteva zile ar fi fost ziua lui, aşa că i-am urat „La Mulţi Ani!”, însă acesta, cerându-ne o explicaţie la această urare, a zis că nu este de acord cu ea. El este de părere că fiecare ar trebui să trăiască atât cât îşi doreşte, motiv pentru care el se pregătea atunci spiritual pentru „harakiri” (metodă japoneze de sinucidere, care constă în spintecare burţii cu o lamă ascuţită) şi că nu are mai mult de 30 de minute de trăit. Când am plecat de acolo, trecuse aproape o oră şi părea să se fi răzgândit – lucru care sper că s-a şi întâmplat!

Pe timpul iernii scoate frigiderul din priză ca să facă economie la curent şi mănâncă numai din conserve.

Tânjea la o discuţie cu cineva, deoarece toţi îl ignorau. Are puţin peste 50 de ani, iar colegul meu i-a zis că până la 70 îşi poate reface viaţa. Sper că i-a urmat sfatul. Stau acum şi mă întreb oare dacă în situaţia lui este de condamnat că în plasa acea pe care o purta după el avea o sticlă de vin şi una de bere. Bineînţeles, nu acţionează corect şi ar trebui să renunţe pentru a-şi lua viaţa de la zero, însă câţi nu ar fi acţionat la fel în cazul său?

Dacă am sta să-i ascultăm, probabil că majoritatea celor pe care-i vedem dormind pe străzi sau leşinaţi pe poduri cu sticla de vin lângă ei ne-ar spune ceva asemănător. Trist, nu?


Acțiuni

Information

2 responses

14 05 2010
keltoighost

Nu ştii ce spui, Tony. Unii ajung aşa, tocmai din cauza viciului. Cunosc un caz concret. Nimeni nu mă poate contrazice… cunosc cazul de foarte de-aproape.

14 05 2010
Tony

Am zis in articol ca sunt si care ajung asa din cauza viciului, insa nu reprezinta o majoritate absoluta🙂.

Lasă un răspuns

