Se duce calitatea învățământului românesc!

21 06 2010


Sursa foto: http://oradesibiu.ro/

Nu mi-e deloc frică să afirm asta! Sora mea, elevă puțin peste medie a unei școli primare prestigioase din oraș, a venit într-o zi acasă pentru a mă învăța că este corectă și forma „te doare picioarele”, nu doar ”te dor picioarele”.

Cum așa? Poi simplu: mi-a povestit ce le explicase învățătoarea în timpul orei de română. Așadar, cu asta a venit fata învățat acasă; cu un dezacord la nivelul subiectului și predicatului.

În această propoziție, ”picioarele” este subiect, iar ”a durea” se acordă cu acesta, deci este ”dor”…”picioarele dor”. Iar ”te” este complement direct (pe cine dor picioarele? pe tine!).

Așadar, nu este corectă varinata învățătoarei, care o susține deoarece ”este vorba despre o singură persoană”.  Nu, este vorba despre substantivul comun simplu ”picioare”…

Dacă până și la școli cu pretenții s-a ajuns aici, mi-e frică să mă gândesc ce este la cele de cartier, unde mi-a predat anul acesta o profesoară și ne mai povestea din când în când cum sunt gata să sară pe geam elevii de gimnaziu în timpul orelor sau nu erau în stare să ia mulți dintre ei 5 cu caietele deschise. Să nu mai vorbim de faptul că scriu ”Teau” în loc de ”Te-au”, pentru că așa scrisese și profesoara de română pe tablă!

În timpul perioadei comuniste am avut educație serioasă și de top, însă de 20 de ani încoace cădem tot mai mult, iar prea puțini sunt acei profesori care lucrează bine (ei chiar există!!!, chiar dacă mai rar) și elevi dispuși să învețe…din păcate😦 !


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

