Analfabetism modern

29 06 2010

Sursa foto: nici nu se mai ştie

Trăim în secolul 21, supranumit secolul vitezei. Din acest motiv, mi se pare absolut normal să văd că toţi ne grăbim. Este un lucru normal.

Aşadar, trebuie să găsim metode de a nu mai pierde timpul! Mi se pare foarte clar că pierd foarte mult timp dacă scriu „ca”. Aşa că pot economisi, scriind „k”.

Este mult mai rapid să scriu „s” în loc de „să”. O literă în minus este diferenţa între a ajunge la serviciu la timp sau a întârzia!

Uneori trebuie însă să fim mai expliciţi, aşa că adăugăm aiurea „h” şi „z” în mijlocul cuvintelor.

Lista continuă aşa la nesfârşit. Astfel se nasc agramaţii, precum ne sunt prezentaţi în acest articol.

Celebra trupă moldovenească Fără Zahăr satirizează aceste greşeli într-una dintre melodiile lor – Manea.

Nu spun că eu nu mai fac greşeli – dimoptrivă, fac mai multe decât mi-aş putea închipui -, însă Messenger-ul („mess” pentru cei grăbiţi) ne strică limba. Şi, ca să folosesc exemplul profesoarei mele de română, manelele ne modifică limba: din 2005 este interzis să apară „ca” şi „să” unul lângă altul, deoarece maneliştii le utilizau impropriu pentru a creşte numărul de silabe ale versurile.

În acest fel, populaţia – nu ştiu cum au ajuns atât de mulţi manelişti*, în timp ce această muzică a apărut, ca şi gen, abia prin 2003 – utiliza greşit această construcţie!😀

Astfel, un analfabet era o persoană care nu ştia scrie şi citi. Astăzi, toţi ştim să scriem şi să citim…dar mulţi nu o ştiu face corect.

*Nu am nimic cu niciun gen muzical, ba chiar şi eu am anumite manele care-mi plac, însă există şi unii care întrec limitele… Mă bucur că am redescoperit recent Pasărea Colibri, Phoenix, Taxi şi Fără Zahăr. Singurii retardaţi ai muzicii sunt Brigada AM🙂 !


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

